3 gode tips til at blive headhuntet

Foto: Shutterstock

Annoncøbetalt indhold

Det lyder måske lidt voldsomt at blive nedlagt af en headhunter, men det er faktisk noget, som de fleste mennesker går og drømmer om. At blive headhuntet vil sige, at du harpuneres til en specifik arbejdsposition, som er som skræddersyet til dig - og det er altså faktisk lidt af en ære at blive headhuntet. 

Drømmer du om at blive kontaktet af en headhunter? I denne artikel præsenteres 3 super gode tips til, hvordan du øger chancen for at blive headhuntet til en stilling. 

1. Finpuds din LinkedIn

En headhunters primære hunting ground er på LinkedIn, så det er her, at du skal fokusere det meste af dit arbejde. Sørg for at din profil er up-to-date og søgbar for en potentiel headhunter. 

Det er vigtigt, at din profil indeholder ord, som en headhunter ville søge efter. Hvilke ord du skal bruge kan du for eksempel finde i forskellige stillingsopslag for en lignende stilling. Du skal også sørge for at din profil et overskuelig, letlæselig og indeholder alt, hvad der er værd at vide om din faglighed, erfaringer og resultater. 

2. Skil dig ud fra mængden

Ofte har en headhunter mere end en person i kikkerten, når de går på jagt. Derfor er det vigtig, at netop din profil skiller sig ud fra mængden. For at undgå at dit CV havner i bunden af mappen, så skal det være flot, indbydende og interessant for headhunteren. 

Hold dig engageret og i direkte kontakt med din headhunter. Sørg for, at dit CV er opdateret og finjusteret, så du præsenterer dig på den bedst mulige facon over for headhunteren - husk at du er i konkurrence med andre kandidater hele tiden!

3. Gør din research på headhuntere

Du behøver ikke vente på, at en headhunter finder dig, du kan også selv kontakte et bureau med headhuntere. Der er et utal af bureauer med headhuntere, som du kan finde inden for sekunder af en Googlesøgning. 

Lav grundig research på de forskellige headhuntere, så du bliver klogere på, hvad der skal til for at blive headhuntet. Du kan endda tage direkte kontakt gennem et telefonopkald og spørge en headhunter, hvad de søger og, hvordan deres rekrutteringsproces forløber.